€uroflatie komt de nek uit

16 augustus 2002

€uroflatie komt de nek uit

30 Augustus 2002 - €uroflatie actie - Prijsstijgingen zijn niet te tolereren; acties door het hele land gewenst

Eerder lieten wij u op deze site weten dat wij op zaterdag 3 augustus een actie wilden houden tegen de Euro-inflatie. Helaas is deze er, door de drukte niet van gekomen. Ten eerste houden wij ons op dit moment veel bezig met het college programma en de voorbereidingen van andere acties die meer gedateerd zijn. Bijvoorbeeld onze actie in Beilen, tegen het sluiten van het NS-loket, waarbij kamerlid Arda Gerkens aanwezig zal zijn.
Ten tweede zijn veel actie-medewerkers helaas (voor de afdeling, gelukkig voor hun) op vakantie geweest.
Onze excuses hiervoor.

Maar desondanks vinden wij dat er alsnog actie gevoerd moet worden tegen de prijsverhogingen n.a.v. de Euro! Wij hopen dat we op uw steun kunnen rekenen, wanneer wij op vrijdagavond 30 augustus vanaf 19:00 op het Koopmansplein in Assen staan. U kunt daar prijsverhogingen die u zijn opgevallen, doorgeven.
Daarnaast zijn wij nog op zoek naar kassabonnetjes en prijslijsten die dateren uit de tijd van voor de Euro.

Help ons mee aan te tonen dat de Euroflatie echt enorm is, en dat veel mensen echt een stukje maand aan het eind van hun loon overhouden. Zoek naar kassabonnetjes, maak een prijsvergelijk en zet een handtekening voor een munt die de burger domweg door de keel is geduwd.

Dus: bent u het ook zat om teveel te betalen? Is uw Euro in de winkel tegenwoordig ook een daalder waard? Kom dan vrijdag 30 augustus naar het Koopmansplein, wij wachten daar op u vanaf 19:00!

Pauline Niers