Nieuws, augustus 2013

19 augustus 2013

SP wil Assen als ontslaggolfvrije gemeente voor de thuiszorg

Assen mag geen preventieve ontslagen in de thuiszorg accepteren, dit stelt fractievoorzitter Jan Broekema van de SP Assen. Vandaag stelde de SP raadsvragen aan het college van Burgemeester en Wethouders. Broekema: "Dat er zorginstellingen zijn die hun personeel met collectief ontslag sturen terwijl het werk er is en het geld voor de thuiszorg gewoon beschikbaar is, vind ik niet te verkopen. Nadat Sensire in de Achterhoek aankondigde 1150 mensen te willen ontslaan, bleken er de afgelopen weken meerdere instellingen te volgen. Dit moeten we in Assen voorkomen. Ik wil geen preventieve ontslagen en wil dat de wethouder onze gemeente uitroept als ontslaggolfvrije gemeente voor de thuiszorg."

10 augustus 2013

SP Assen presenteert resultaten meldpunt huurexplosie

Van 20 mei tot 1 juli heeft de SP Assen een digitaal meldpunt geopend waarop huurders in Assen hun ervaringen kwijt konden met betrekking tot de huurverhogingen. De SP heeft de meldingen geïnventariseerd, en biedt deze aan aan woningbouwcorporatie Actium, huurdersvereniging en de SP Tweede Kamerfractie.